Školarci i mobitel

Školarci i mobitel

Niti jedna generacija roditelja prije nije iskusila kako odgajati školarca u digitalno doba. Nije nimalo lako suočiti se sa svim mogućnostima ili zamkama koje pametni telefoni pružaju učenicima, posebno kad imate osjećaj da sve to razumijete puno manje od njih. Svaka škola ima pravila kad je korištenje mobitela u pitanju i većina ih ne dozvoljava tijekom nastave, ili je strogo određeno koliko i kako se smiju koristiti. No, kod kuće je situacija drugačija i na roditelju je da postavi pravila. Poznato je da zabrane nikad nisu toliko učinkovite kao uvriježeni i naučeni obrasci ponašanja, a mobiteli u današnje vrijeme imaju u svakom slučaju i dosta pozitivnih strana, a mogu biti i dobra pomoć pri učenju. Ipak, u određenoj mjeri, jer mobitel ne može postati zamjena za knjigu ili vježbenicu, niti treba doći do toga da vašeg školarca ometa u normalnom obavljanju svakodnevnih obaveza. Upravo zato vrlo je bitno naučiti dijete da mobitel pravilno koristi, ali i odrediti vrijeme koliko može provesti uz ekran pametnog telefona. Vrijeme koje odredite može biti i rascjepkano, no nikako ne bi trebalo doći do toga da većinu vremena nakon ili prije škole provede uz mobitel ili tablet. Za početak, dobro bi bilo pokazati mu neke od aplikacija koje su osmišljene kako bi, djelomično i kroz igru, bile i pomoć kod učenja. Primjerice, Google Classroom ili pak OneNote pruža odličnu mogućnost organizacije zadataka i obaveza, bilježaka, ručnih zapisa, pa i šalabahtera. DragonBox je aplikacija za matematiku, a Kindle je odlična pomoć pri čitanju lektire. Pravila o ispravnom korištenju pametnih telefona upravo zato ne bi trebala ostati samo na tome koliko ga koristiti, već i kako jer, budimo realni, različiti digitalni uređaji biti će dio svakodnevice današnjih školaraca, a njihova će se profesionalna karijera bez sumnje oslanjati na mogućnosti pametnih telefona i zato ih je bitno naučiti o internetu, društvenim mrežama, kreativnim platformama i interakciji pomoću njih. Zabrane i predavanja o tome što ne bi smjeli možete pretvoriti u zajedničku igru i zabavna natjecanja poput „lova na blago” i sličnih. Na taj način postoji velika mogućnost da vaši školarci za mobitelom neće posezati iz puke dosade i ubijanja vremena.  Mlađi školarci nemaju toliko bogat društveni život da bi se ograničavanjem korištenja mobitela ograničila i online komunikacija s prijateljima. Ako odmah nauče da im mobiteli nisu lako dostupni neće tako često ni posezati za njima.

OSTAVI KOMENTAR

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *